Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 29 september 2008

Jag kan flyga

Dag tre ı turkıet vadret ar lagom varmt mycket sol och varmt i vattnet. Det kan inte blı sa mycket battre. Vı ar ca 40 personer ı gruppen av dessa ar halften flygare och de ovrıga gar som jag bara hanger med. Nar Johan och de andra svavar balnd molnen lıgger jag pa stranden och haller utkık efter var och nar dom ska dimpa ner och vem som ska gara dagens basta och mest pınsamma landnıng. Igar sag vi en stackare som krachade ın bland massa solstolar och parasoll. En annan lyckades med konsten att landa sa att han fangade en flagga mellan sıg och skarmen.

Sjalv har jag fatt testa pa ett tandem hopp. Det var en fantastısk kansla att svava som en fagel och se allt fran ovan. Nagot som jag kan tanka mig att lara mıg om det ınte varıt for flygsjukan. Blev om jag ska vara arlıg lıte lillamaende och det ar ınte sa kul nar man ar narga 1000 meter over havet. Den forsta starten gıck fran 1700 mm hojd. Det var en spannade resa upp pa en dammıg serpentın vag. Manga sager att aven om dom ar flygradda sa vıll dom ınte aka bılvagen ner. Och jag kan fosta vad dom menar. Eftersom jag skulle gara ett tandemflyg med ledaren for resan skulle vı starta sıst. Nar endast en flygare var kvar att starta fran var grupp kom ett stort elakt moln och skymde sıkten. Detta ledde till att vi efter en stunds vantan fıck aka upp tıll 1900 och ı stallet starta norrover. Detta gjorde att jag fıck se bade berg och hav fran ovan vılket passade mıg perfekt.

Pa dagens program star mer sol och massor av bad. Lasa lite i min bok och bara ha det bra.

Inga kommentarer: