Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 14 september 2008

Att sakna sin dunjacka i september

Vi hade hoppats på sol men den lös med sin frånvaro. Men vi deppade inte ihop för det utan tog våra ryggor och åkte iväg till Ringkallen. Idag var det några fler replag där det var riktigt trevligt att träffa fler hängivna klättrare denna mulna och ganska kalla och mulna september söndag. Det jag önskar att jag gjort annorlunda idag jag borde haft mer varma kläder med mig. Understället var hemma och dunjackan lika så, tänk så bra det varit då hade jag inte behövt frysa så mellan lederna och när jag säkrade. Jag lever fortfarande i illusionen att det är sommar så därför är underställ och vinter jacka det jag spontant tar med mig till klippan. Men från och med idag ska det vara med på listan över det som ska ner i ryggan. Dagen var trots att den var kall mycket lyckad. Olov klättrade några leder som förstaman och jag som andraman och vi tog några svårare på topprep.

Lepra på led
Amaretto på topprep
Lepra på led igen
Näsblod på led
Multna på topprep
Lepra igen på led

Det var med andra ord en dag med mycket klättring av varierade svårighet. Multna gick riktig bra. Förra året när jag försökte mig på den hade jag stora problem fram till andra överhänget där det tog stopp. Mitt försök idag tog stopp på samma ställe men vägen dig gick som en dans. Försöket på Amaretto gick inget vidare, men och andra sidan så var jag ganska hungrig och lite kall om tårna när jag gjorde mitt försök. Ingen bra kombination. Både Lepra och Näsblod gick kanonbra, och det är ju mycket mer på riktigt att klättra på led. Fingrar och tår säger nu att jag varit mycket aktiv klättrare idag. Dessutom hade jag mina nya skor hela dagen. Dom börjar äntligen bli inklättrade och jag kan ha dom utan att dom gör allt för ont så länge jag klättrar. Men dom måste av så fort jag är klar. Dagar som idag är det inte så bra då man blir jättekall om fötterna.

Inga kommentarer: