Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 23 september 2008

Energikick på världens bästa tisdag

Idag var dagen äntligen här som jag har väntat på så länge. Föreläsningarna men Lotta Jonsson och Tina Thörner. Världens bästa tisdag med andra ord.

Eftermiddagen började med föreläsning av Lotta. Hon pratade mycket om vikten att ha bra självkänsla och hur vår attityd betyder. Att vi genom att tänka positiva tankar kan må bättre.
Mycket av detta har Lotta pratat om vid tidigare föreläsningar men det är så viktigt vi inte kan höra det för många gånger. Det var så kul att träffa Lotta igen, en inspirerande förläsning, en björnkram och några värmande ord. Det ger SÅ mycket en energi att jag kan leva på det länge.

Rally drottningen Tina Thörner en så fantastisk tjej. Även hon pratade mycket om att sätta upp mål och att sen ta ansvar för att genomföra dom. Att vi måste känna nyfikenhet och att våga vara aktiva i våra val. Det finns inga ursäkter det är bara att fortsätta kämpa mot målet. Sen fick vi förstås höra massor om hur det är att vara en tjej i rallyvärlden och hur en bra inställning kan föra oss till våra mål.


Det ska bli kul att komma till jobbet imorgon och prata lite om föreläsningarna och se om det skapat mer energi. Imorgon kommer det att vara världens bästa onsdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer nog att bli världens bästa tordag och fredag med tror din lilla Mamma.
Sen en helt underbar vecka i Turkiet.
Sköt om DIG och Ha det riktigt Bra
önskar jag Dig

Kramar
Mamma