Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 8 september 2008

En doft av höst.

Kom nyss hem efter att varit hos Sofia och fikat och hjälpt henne att packa flyttlådor. Eftersom vi är tjejer så kan vi ju göra flera saker samtidigt, så det blev en hel det tjejsnack samtidigt förståss om livet, förväntningar och killar. Det är lite trist att denna fantastiska tjej som jag nyss lärt känna ska flytta från stan. Men det är ju bra att hon flyttar ner till Malmö för dit åker jag ju ibland så det är inte sista gången vi ses.

Dagen har annars varit ytterligare en fantastisk höstdag. Nu känner jag det i doften när man är ute att det är höst. Fast denna del av hösten är fantastisk, precis som alla andra årstider har sin charm. Vackra fantastiska färger i skogen, dimman från havet och älven, den höga klara kalla luften, och stjärnorna man kan se en klar kväll när mörkret faller efter sommarens ljus.

Trots det fina höstvädret har jag nästan spenderat hela dagen i möten eller ute i fabriken. Så är det alla måndagar, helgens händelser i fabriken ska utredas och veckan ska förberedas. Ibland kan det kännas som att veckan bara har två dagar, Mötes-måndagar och Fredagar med förväntningar om helgen. Det är så mycket fart hela tiden att det är svårt att hinna reflektera iställer för att bara flyta med i strömmen.

Inga kommentarer: