Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 20 september 2008

Nu börjar ett trådlöst liv.

Idag kan jag börja mitt trådlösa liv. Har äntligen fått till mitt trådlösa nätverk så att jag internt beroende som jag är inte måste ha närverksladden i datorn och därför bara kunna gå 15 meter från modemet. Gjorde ju några tappra försök med Johans gamla router men med fel grejer kommer det aldrig att funka. Nu när jag fick rätt typ av router så gick det nästan som en dans. Det var lite stökigt att få till det men det beror mer på min dåliga vana att inte läsa manualen än på att det var svårt. Så från och med idag kan jag sitta var jag vill i min lilla 2:a och surfa, det kan inte bli bättre.

Vädret var kanon idag så det var synd att jag inte hade möjlighet att vara i ute i naturen, men det finns en dag imorgon också. Idag hade lite ärenden till Sundsvall och Wått & Torrt, då det är några mil att köra och att jag dessutom jobbar lite norröver så är det bara lördagar jag kan åka till denna fantastiska affär. Dagens tur resulterade i en ny rygga och 6 nya expresser. När jag ändå var i stora staden passade jag på att gå lite i andra affärer också. Även detta resulterade i lite nya inköp. Dagen var lyckad, trots att jag gärna hade varit ute vid en klippa denna soliga lördag så är det också trevligt att se vimlet en höstdag som den här. Folk ute på gatorna som njuter av solen och hösten.

Inga kommentarer: