Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 6 september 2008

Aj Aj det gör ont i hela kroppen.

Imorse vaknade jag och så solen svagt stråla in genom förntret en mycket bra morgon. Ryggan stod packad och det jag behövde lägga ner var den mycket viktiga fikan. Jag fixade kaffe pastasallad, mackor och choklad. Ut med allt i bilen och hämtad jag Olov. Sen bar det iväg södetut till Sundsvall och Midskogsberget. Efter lunch anslöt Ida, trevligt att träffa henne igen.

Klättringen på Midskogs är relativt bra. Där finns mycket varierande klättring och nästan alla leder är bultade. Fördelen med bult är att det betydligt enkalre för en nybörjare som jag att leda. Mitt mål för dagen var att leda några enklare leder och det uppnådde jag. Jag ledde tre ledet i nivå 4, alla på svaklättring. Förutom dessa var klättringen av varierande slag, både svår och svårare, jag hade lite för svårt med vissa av lederna men som helhet är jag nöjd med det jag presterade. Nu är det bara att hoppas på att det blir bra väder nästa helg. Då ska vi dra iväg till Rinkallen.

Inga kommentarer: