Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 4 september 2008

På toppen av Väja

Idag hade vi avslutnings middag med chefen, en trevlig tillställning där vi på avdelningen träffades lite mer avslappnat för att äta en mycket god middag med massor av mat. Jag är nu så mätt att jag inte behöver äta på några dagar känns det som.

Meny
Förrätt: Laxklämma med skagenröra
Huvudrätt: Fläskfile med potatisgrateng
Efterrätt: Chockladkaka

Det jag kanske saknade mest för sakens skull var surströmmingen. Jag har nämligen vid ett tidigare tillfälle blivit lovad surströmming av chefen våran. Mest för att jag vid det tillfället aldrig smakat denna fisk. Något som idag inte är fallet viket ni som läser denna blogg lite då och då redan vet. Det var första gången för mig för någon vecka sedan när jag blev medbjuden på en äkta surströmmings skiva.

Men i alla fall dagens middag ägde rum uppe i toppstugan på Väjaberget. Här ifrån hade vi fantastisk utsikt över älven, skogen, och fabriken. En mycket trevlig kväll med andra ord.

Inga kommentarer: