Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 12 september 2008

964 platser kvar att besöka

Har spenderat några timmar med att drömma mig bort till exotiska platser i världens alla hörn med hjälp av min nya bok. Har insett att jag har varit på många platser i Europa men utanför vår del av världen har jag bara varit en gång. Av de platser som författaren tycker är sevärda har jag sett 36, den enda plats utanför Europa är Kyoto i Japan. Men jag kan lova er att det finns massor av fler ställen i Japan som är värda att se som inte nämns i denna bok. Jag besökte Japan och Syd Korea tillsammans med mina gamla kurskamrater på Papper och Massa teknik på KTH. En mycket rolig resa som jag sent kommer att glömma. Vi fick besöka många intressanta platser och besökte en del företag där borta. Japan är ett land som jag en dag kommer att återvända till då vill jag besöka en del av de städer vi var i och resa runt och se massor av detta land som fascinerar mig mycket.

Jag vet inte om jag någon gång kommer att besöka de platser som guidboken berättar om man jag kommer att vilja upptäcka mina egna paradis som kan lämna avtryck i mina minnen. Resor och upplevelser är något jag kommer att prioritera framöver. Jag samlar på upplevelser och det finns plats för många fler i min samling. På tur står en resa till Turkiet där jag ska sola, bada och åka på äventyr.

1 kommentar:

Sissel sa...

Var har du köpt boken? Blev sugen på den jag med :)