Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 16 september 2008

En dag i skolbänken

Idag har jag spenderat dagen i skolbänken, närmare bestämt på Studiecentrum i Kramfors. Jag gick första dagen på Arbetsmiljöutbildningen. Vi kommer att träffas vid ett antal tillfällen under hösten och vintern för att lära oss allt möjligt om arbetsmiljö och hur dessa frågor bör hanteras

På dagens program stod Arbetsmiljölagen, Arbetsmiljöförordningen och nya regler för sjukskrivning och en allmän dialog kring vad är en bra arbetsmiljö och när är man sjuk och när har man bara ohälsa. Det låter inte så inspirerande att sitta i skolbänken mellan 8-16 och lyssna på dessa ämnen. Men jag gick dit med öppna ögon och inställningen att det skulle bli roligt att lära mig massor. Och jag måste säga att det var mycket intressant och lärorikt. Det var en mycket bra dag som gav mycket nya intryck och jag inser hur viktigt det är att ha koll på arbetsrätt mm när jag som nu har personalansvar. Dagen gav mig mycket inspiration och förståelsen för hur viktigt det är att ha ett bra arbetsmiljöarbete på arbetsplatserna

Inga kommentarer: