Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 1 september 2008

Det börjar visst bli höst

Nu visar alla tecken att hösten har kommit och det är fort. Var tog sommaren vägen kan man undra. Det känns som igår som jag satt och drömde om alla saker jag skulle hinna med under dessa ljusa månader. Klart att det känts som höst några dagar nu med regn och rusk men imorse fick jag den första riktigt trevliga höstkänslan. Den som visar att hösten inte är grå och tråkig. Som vanligt när jag ska till jobbet vaknade jag i ottan, även om jag idag valt att ta sovmorgon. Klockan ringde kl 06:15 jag tittar ut genom fönstert och konstaterar att det kommer att bli en fin dag, sol och blå himmel. Med min vana trogen klär jag mig somrigt för att en halv timme senare gå och slås av den där höstmorgon kylan som är så fantastisk med hösten. Den höga klara luften, solen och doften, som är så präglande för en fin höst dag. Lite kallt var det måste jag erkänna men det ska det ju vara dagar som den här. Gårdagen var också ett tecken på att sommaren är påväg bort. Jag satt ute i solen med en kopp kaffe och en mycket inspererande bok. Trots sol och vidstilla var det inte så varmt ute på gården som det brukar vara soliga dagar.



Idag börjar en ny era i mitt dagliga liv, från och med idag är jag ensam driftsingenjör på min avdelning. Som tur är kan jag fortfarande lita på att få hjälp av min företrädare som kan vara guld värd. Men det är jag som ska driva arbetet. Jag kommer från och med idag att vara chef över driftsteknikern på min avdelning. Jag ser fram emot utmaningen med skäckblandad förtjusning, men vet samtidigt att det kommer att gå kanonbra och att jag har mycket stöd från mina kolleger.

Inga kommentarer: