Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 5 september 2008

Förväntningar inför morgondagen

Imorgon ska det äntligen bli klättring igen. Det var länge sedan jag var iväg och klättrade nu. Sist jag var inknuten i ett rep och kände på klippan var snart en månad sedan. Detta beror på lite olika saker dels har vädret inte varit det bästa när jag varit ledig. Jag har också varit på semester nere i skåne. Att jag jobbar på dagarna och att det blir mörkt på kvällarna gör att det inte blir så mycket klättrande då. Men imorgon ska jag äntligen få komma ut och känna på lite granit.

Mitt mål är att imorgon klättra lite enklare leder som första man och lite svårare efter Olov. Det finns bra möjligheter på midskogs att klättra på bult och trad. Allt från mycket enkla leder till svåra, så det finns något som passar alla nivåer. Jag ser fram emot en bra dag vid klippan.

Inga kommentarer: