Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 4 oktober 2008

Tillbaka i kalla Sverige.

Då var man till på hemma plan, eller i alla fall nästan. Är ju än så länge bara på Arlanda. Efter en inte allt för trevlig nattflygning landade vi på Arlanda mitt i natten. Det var fortfarade många timmar till tåget skulle gå norröver så jag och Johan letade reda på en hörna där vi med hjälp av skärmsäck ryggor mm gjorde det relativt bekvämt och fick i vilat några timmer i alla fall. Men det är synd att säga att jag fått min skönhets sömn. Dock vaknade jag till på riktigt när jag tog klivet ut till flygbussen för att lämna av Johan som skulle åka in till stan. Det var ju svinkallt och nästan vinter. Svårt att förstå att jag igår gick barfota i kortbyxor och linne på en strand.

Vi har haft en kanonbra resa. Det var ca 20 skärmflygare i blandad ålder, den älsta var dryga 70 år. En salig blandning med andra ord. Vi var också ett antal som bara följde med. För egen del var det en mycket behövlig avkoppling med mycket vila. Mina dagar har bestått i att ligga på stranden och sola samtidigt som jag tittar på när det bokstavligt talat regnar män på srandpromenaden. Uttrycket se upp har helt klart fått en ny betydelse, då man när man gick ut på strandpromenaden fick titta mer upp än höger vänster för att inte krocka. Naturlugtvis häder det en del insidenter på en sådan här resa. För oss var det lyckligtvis bara skrapsår som värsta konsekvens och för oss vitnen en kall öl. Däremot har jag fått bevittna både större och minder fellandningar. Exempel på detta är solstolslanding eller göra några cafegäster sällakap, och naturligtvis en och annan trädlandning. Inte så kul för den som får bjuda på landingsöl men roligt att se på. Under veckan fick jag göra två tandemflyg. Jag måste erkänna att jag trolgen skaffar mig en ny hobby, det var fantastiskt kul att sväva i luften och resan som helhet var kanonkul. Trevliga männiksor, mycket kall öl och god mat. Det kan inte bli så mycket bättre. Varje kväll samlades flygarna för att titta på dagens starter och landningar på en av strandpromenadens resturanger ett after fly som heter duga. Mycket trevligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem! Vad bar att ni haft roligt. Nu ses vi snart :-).