Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 10 oktober 2008

Syster på besök på jobbet.

Då är helgen här som syster Anna är på besök. Det är så roligt att vi får en hel helg tillsammans bara vi. Det blir oftast bara några timmar annars då vi har hela tjocka släkten att träffa när jag är på besök nere i Skåne. Planerna för helgen är att visa Höga Kusten och naturligtvis massor av syskonsnack.

I programmet för dagen stod guidning av fabriken, jag var på jobbet som vanligt medan Anna kom vid 10 tiden. Från det att hon kom har vi fått höra en miljon gånger hur lika vi var. Vi är ju syskon det är klart men inte vet jag om vi är så lika. Tyvärr var det stopp och avspärrat i stora delar av fabriken men vi kunde se lite i alla fall.

Annas intryck av Åsas jobb:

"Om jag ska ge en kort sammanfattning: Mycket maskiner och mycket karlar! Vi började med att jag fick titta i kontrollrummet och få en överblick över processen. Jag sysslar ju inte med pappersmassa så det var bra. Sen gick vi på lunch (kl 10.30!). Efter lunchen, som var tacobuffe, tog vi en tur i labbet. Labbet var det jag tyckte var lättast att sätta mig in i, dels för att jag är van vid den miljön men kanske mest för att det satt små lappar med information om mätmetoder uppsatta överallt ;-). Därefter tog vi en tur och kollade på pappersmaskinerna. Idag var det stopp så jag fick inte se när de körde, men det var intressant ändå. Det är imponerande att min syster har pejl på allt det där. Vi fick höra inte mindre än 14 varianter av uttrycket "Vad lika ni är", vilket jag iofs kan förstå eftersom vi inte är helt olika varandra. Likheten späddes dessutom på av att vi hade likadana jackor och hjälmar. I övrigt var det svårt att hitta i alla gångarna."/Anna

Nu ikväll var vi och åt mat på en av Härnösands bättre resturanger Amenta. Mycket god italiensk mat, vi år kykling med rostade rotsaker till detta drack vi vin och cider. Det var mycket gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mina Älskade Döttrar!

Hoppas jag var med på ett hörn.
Härligt att Ni har haft det bra
Kram
från Mamma