Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 28 oktober 2008

Ser fram emot 30 mil med privatchafför.

Natten på fel hotell måste jag ändå säga var relativt bra. Hotellet vid flygplatsen var riktigt bra, bekväms stora sängar. Och jag var ganska trött efter allt väntande igår. Jag gick upp och åt en fantastiskt god tysk frukost. Det erbjöds en tyskfrukost, jag höll mig till dom mer kända valen som yoghurt, macka, frukt och kaffe. Fick dock lyxig god ost och lax på mackan. Inte illa.
Jag har försökt att hitta en intressant tidning att läsa men då jag befinner mig i tyskland och min tyska är begränsad till fraser som ”Ein bier bitte” har jag lite svårt att hitta en tidning som passar mig. För till i motsats till vad jag trodde så är utbudet av tidningar på engelska ganska begränsat, tyvärr. Det är klart någon form av Se och hör liknande tidning kan jag hitta med dessa är ju inte så kul att läsa.

Eftersom jag är ca 12 timmar försenad kommer jag att missa min anslutning i Bratislava. Som tur är har jag fått hjälp av Ann Sofie på jobbet att fixa med alla detaljer. Så jag kommer att få privatchaufför de 30 milen jag ska åka genom Slovakien. Lite spännande, men ett alternativ som inte är helt optimalt. Frågan är, kommer jag att kunna prata med honom (antar att det är en han, fördommar)? Han är ju troligen Slovak och kan har engelska tro? Om min tyska är begränsad är min Slovakiska obefintlig. Men det kommer att lösa sig till det bästa, jag kommer att komma fram i tid för middagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det blir en trevlig resa med privatchaufför.
Sköt om Dig Gumman

Åsa sa...

Jo förutom att det var mycket dimmigt och att han inte kunde så mycket engelska var det bara bra.