Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 21 oktober 2008

Samma men ändå olika

En dag på skuleberget i sommar tog jag en bild på mig själv. Jag blev ganska nöjd med bilden som visar när jag står och tittar ut över vårt vackra höga kusten. Denna blid är nu utvald till att vara den bild som jag försöker lära mig photoshop med. Att samma bild kan ge så olika intryck bara man ändrar lite här och där visar vilken makt blid redigerare har. Bara att ändra lite här och lite där så kan man få fram en osann blid av verkligheten. Ibland är det kanske inte så bra men det är kul att leka bilderna jag tagit.

Bilden i dess orginal


Bara genom att kopiera lager och spegelvända ett av den fick jag en riktigt snygg spegelbild. Denna kommer nog att komma upp på den fotovägg jag planerar att göra.



Med lite filter och sen göra mig själv svartvit fick jag fram en riktigt snygg effekt.



Eller varför inte göra himlen röd samt att lägga ett filter över skogen med röd ton. Inte vet jag om jag blev så mycket snyggare men bliden är ganska cool.


Inga kommentarer: