Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 6 oktober 2008

Löven ligger klistrade mot marken

Efter en vecka i varmare länder kommer jag hem till en hösten och den verkar ha kommit snabbt. När jag åkte förra fredgen var det fina varma höstdagar. Nästan så att man kunde ta kaffekoppen och gå ut och sätta sig i solen i bara tröjan. När jag steg av bussen i härnösand i lördags så låg de löv som en vecka tidigare varit gröna på träden gula nere på marken. Men idag har det återigen varit en fantastisk höst dag. Synd bara att jag sitter på jobbet stor del av de ljusa timmarna.

Idag var jag hem till Johan efter jobbet. Vi bytte blider från resan så nu har jag ett stort utval av bilder har ett stort jobb framför mig att sortera ut det som är något att ha. Men det får bli en annan dag. Sen åkte vi ut till Mjällom för att klättra, kände mig baktung idag. Undrar om det beror på all öl och mat i kombination men mycket vila från förra veckan? Måste nog ta och börja tokträna. Det kommer i alla fall att kännas i fingrarna imorgon. Men det är en skön känsla.

Inga kommentarer: