Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 19 oktober 2008

En härlig söndag i naturen

Idag var jag och några nya kompisar här i stan på utflykt hemma på Härnön. Lite synd att jag inte varit ute mer och sett mig omkring i min närhet. Det finns mycket fint att se och uppleva bara här på ön. Men nu när jag träffat på några nyinflyttade hoppas jag att vi ska göra många utflykter som den idag.



Vi packade lite matsäck och gav oss ut till Smitingen och grotterna. På sommaren känns stranden som ofta är överbefolkad och liten. Nu när vi var ensamma på stranden var den fortfarande liten, men den var ändå vacker på ett sätt som den inte är på sommaren.


Att vandra ut och klättra bland stenar och klippblock som formats av havet var fantastiskt. Som ni alla vet trivs jag blad stora stenar och klippor så här ute trivdes jag och jag kommer helt klart att komma tillbaka. Detta kommer troligen att bli en del av mina smultronställen här i stan. Det som förvånar mig själv är att jag inte varit här ute tidigare, jag har ju trots allt bott här i tre år.

Vi åt vår matsäck på en av klippa samtidigt som vi njöt av solen och lyssnade på ljudet fårn havet. Precis som igår värmde solen skönt, fast varma kläder var naturligtvis ett måste.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt, kan det jämföras med våra
sandstränder i Skåne ???

Sköt om DIG Gumman

Åsa sa...

Nej Smitingen går inte att jämföra med stränderna hemma i Skåne. Det är därför jag är så kräsen på sommaren.