Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 17 oktober 2008

Ser fram emot en dag vid klippan

Efter en vecka med mycket jobb är det då helg igen. Jag har lite svårt att förstå att den snart är två veckor sedan jag kom hem från semestern. Så här i höstrusket längtar jag tillbaka till solen och värmen. Men fina höstdagar med sol stannar jag gärna hemma och tar en tur till en klippa även om det är kalt. Imorgon hoppas jag på sol och enligt SMHI kan min önskan nog gå i uppfyllelse. Jag ska iväg och klättra med Olov, antar att det kommer att kännas i kroppen på söndag. Det brukar det göra när jag varit ute vid klippan med honom. Men det är bara bra för annars kommer man ingen stans. Nu står ryggan packad med klättergrejer och varma kläder dvs dunjacka, vantar, mössa mm allt för att hålla sig varm mellan klättringarna.

Inga kommentarer: