Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 30 oktober 2008

En fabrik i en annan miljö än jag är van

Efter dagens möte besökte vi fabriken här i stan. Stora delar av den är byggd på 1980 talet. Om man jämför med Väja så är det med andra ord en ganska ny fabrik. Men trots det så ser den sliten och gammal ut på något sätt. Kanske är det för att jag i många fall förknippar den gamla öststats arkitekturen med något som är gammalt och slitet även om det inte behöver vara så. För när man tittar lite närmre ser maskinparken ut att vara ganska modern och datorsystemen hade var relativt moderna. Det som däremot förvånde mig var alla människor som fanns överallt. Jag tror nog att dom är tre gånger så många som vi, och då är var denna fabriken trots allt ganska väl fungerande och modern. I dom fabriker som är äldre och fortfarande styrs på det gamla traditionella sättet ute på plats med rattar och knappar krävs det ännu mer folk. Sen verkar det också till skillnad från hemma i Sverige skapas uppgifter till fler personer. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Inga kommentarer: