Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 28 oktober 2008

Väl framme....

Äntligen är jag så framme i Rozumberok. En mindre stad i norra Slovakien. Efter gårdagens bekymmer med inställda flyg och andra hotell så gick dagens resande ganska bra. Jag fick åka med en privat chaufför mellan Bratislava och Rozumberok. Jag han ta en snabb runda på stan innan det var dax att träffa de andra bruken. Vi var på en Mexikansk restaurang Nu kvarstår två dagar av Diana möte.... Vad Dinana står för vet jag inte men vi kommer i alla fall att prata om hur fabrikerna går och vad det kostar att göra massa.

Resan i bil hit var ganska trevlig trots att det var svårt att prata. Jag fick se mycket av Slovakien men vädret var inte så fint så jag fick inte se bergen från sin bästa sida, dom var dolda i dimman. Jag hoppas att det blir bättre väder i veckan så att jag får se lite av den fina naturen som finns här om kring. Tyvärr hinner jag nog inte se så mycket av landet då jag åker hem till Sverige direkt på fredag. Men jag är ju här för att jobba så jag får ta och komma hit på semester en annan gång.

Inga kommentarer: