Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 2 april 2009

April April.....

Då var vi redan inne i April nu känns det som att våren har kommit för att stanna. Eller i alla fall hoppas jag det. Månadens första dag, den dagen man försöker hitta på finurliga skämt gick förbi utan att jag blev lurad. (Vad jag vet) Men som sakt jag har ju ingen aning. Som den arbetade kvinna jag är så lyckades jag inte med det stora nöjet jag annars brukar sysselsätta mig med den första april. Att försöka att hitta tidningarnas skämt.
Tror att jag bara hittade ett på radio Västernorrland, ett företag som kommit på ett sätt att förpacka snö så att man kunde sälja till bättre behövande. Företaget skulle vara mellanhand så privatpersoner skulle kunna ta från sina trädgårdar. Det gick också att köpa förpackningen och sälja på egen hand. Eller kanske rent av spara lite snö till varmare dagar.
Tror att detta inte är helt sant, men jag måste erkänna att jag först tyckte att det var lite galet sen kom jag på att det var första april......
Än har du chansen att köpa lite snö om du vill ha lite. Jag har fortfarande kvar en hel del men det kommer snart att vara slut så du får skynda dig. :-)

Inga kommentarer: