Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 26 april 2009

Äntligen lite granit

Så kom dagen jag väntat på någon veckan nu. Första turen till Ringkallen. Det var jag och Olov som åkte dit. Väl där träffade vi några klättrare från Sundavall och Umeå, alltid kul att träffa fler replag. Roigt att fika ihop och sitta och surra i solen. Jag har verkligen saknat det här, doften av klättring, skogen blandat med kalk, och vyn över ringkallen.

Dagens klättring var enbart som andraman men det var bra klättring. Vi klättrade Lepra, Näsblod, Gräsänklngen och Stormvind. Alla fina leder i nivå 5.

Inga kommentarer: