Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 4 april 2009

En trevlig dag i klätterhallen

Idag hade vi en trevlig dag i klätterhallen. Vi hade en klättertävling idag det var inte så allvarligt alla fick klättra på alla leder och om man kom upp till toppen fick man 0 poäng. Om man hade gräpp kvar fick man ett poäng per gräpp man hade kvar på leden. Dock max 9, fårn början hade man 10 poäng per led från början och man var tvungen att försöka att klättra på alla leder för att reducera poäng. Målet var alltså att få så få poäng som möjligt. Men det viktigaste var förståss att ha kul och att få klättra massor. För min egen del uppnåddes målet med att klättra massor och ha kul.

Från Härnösand var det jag och Pekka som åkte, det var en bra klätterdag och Pekka klarade leden där vi inte använder några gräpp för händerna. Grattis Pekka! På vägen hem åkte vi lite småvägar. Det var kul att inte ha brottom hem och att kunna köra en annan väg hem en raka E4. Vi fick också fågelskådat lite, vi såg massor av gäss och Svanar på ett fält, och fågelskådar Pekka ville fötståss stanna och titta lite. Men det var ju bara kul.

Inga kommentarer: