Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 30 april 2009

Första dagen att flyga på riktigt.

Vaknade dagen till ära av och tittade ut genom fönstert och såg att det var klarblå himmel. Tyvärr så var det lite dålig vind. När jag kom ner till skysport såg det ut som att det skulle blåsa lite för mycket men när vi väl var vid toppen såg vi att det blåste betydligt mindre. Den första starten var tänkt att gå från en blit nedanför Åreskutan. Därför tog vi karbinbanan upp och gick sedan ner för berget för att komma fram till starten. Tyvärr kom jag inte iväg fårn denna plats. Jag hade lite svårt med skärmen i början så jag fick packa ihop gå ner till nästa lift och åka upp till toppen. Efter några försök så kom jag iväg härifrån och fick göra mitt första flyg. Det var helt fantastikt att sväva i det blå. Efter en landning där jag kom lite lågt i inflygningen var det bara att åka upp igen. Denna gången startade vi från starten som var optimal för östlig vind. Denna start gick bättre och även landningen blev bra. Efter landning var det bara att ta liften upp igen. Väl framme tog vinden slut så det var bara att gå tillbaka till toppen, eftersom det var mycket termik väntade jag in Lars och det andra skärmflygarna medan Filip som var på starten flög ner och tog emot mig istället. Vid sista flyget fick jag känna på termik, när jag steg lite över Humeln steg jag lite. Detta flyget känndes det som att jag hade svårare att gå in för landning. Fick jobba mer för att tappa höjd.

Dagen kan sammanfattas med tre bra flyg och kanonväder i trevligt sällskap, kan nog bli fast i den här sporten.

Inga kommentarer: