Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 13 april 2009

Kunde har blivit en skattesmitare

Idag tog jag tag i att fixa med min deklaration, inte så svårt tänkte jag har ju bara lite avdrag att göra för att jag åker fram och tillbaka till jobbet. Enkelt och lätt att räkna fylla i skriva på och lämna in. Via intenett förståss smidnigt och lätt....

Men säg den lycka som varar för evigt, för mig gick det ganska snabbt över. När jag försökte hitta min kod för att logga in och göra min deklaration kunde jag inte hitta den, tillsist förstod jag att jag skulle behöva e-legitimation. Förstod inte varför för vad jag kunde komma på hade jag inte, sålt varken aktier eller någon lägenhet eller något liknande. Men sakt och gjort jag fixade en e-legitimation och loggade in.

Där insåg jag att jag skulle fylla i K4 också. Har tydligen sålt 3 st Ericsson aktier till ett värde av 43 kr och Swedbank aktier till ett värde av 1 kr. Den totala visnten efter beräkning var totalt 34 kr. Efter lite funderande kom jag på att Ericsson aktierna kommer från den omvända splitten men Swedbank är fortfarande ett huvudbry. Undrar dessutom om det inte finns någon nedregräns för vad man behöver deklarera. En försäljning för 1 kr vet jag inte om det är så mycket att ta upp. Men tydligen finns det någon som inte håller med.

Inga kommentarer: