Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 13 april 2009

Maraton i 1800-tals romantik

Efter att inte använt min stämma till mer än att hosta var stämbanden relativt rosliga. Detta insåg jag igår när jag träffade Christer Dahl, en fd arbetskamrat på COOP. När jag försökte att prata var det mest pip som kom fram. Det fanns inte så mycket mer att göra igår kväll mer än att vara tyst och dricka mer Te. Så gjorde jag också igår kväll.

Idag har jag försökt vara tyst fram till att Carolina kom nu i kväll. Men undantag för lite kraxande i telefonen. Ja, ja, Vi Carolina och jag lagade god fisk med spenattäcke. Efter middagen tog vi en snabb till i TV-utbudet och insåg att det inte fanns mycket som passade oss. Istället så bestämde vi oss för att titta på ett avsnitt av BBC klassikern "Stolthet och Fördom". Denna fantastiska serie och Syskonen Bennet, och Mr Darcy. Denna serie har allt romantig, galenskap, humor och värme. Inte konstigt att vi såg även det andra och sen det tredje och jag så fortsatte det bara ett till.......

tills Ja vi hade sett hela serien 6 avsnitt och 5 timmar senare. Men det var en lyckad kväll och jag har ju sovmorgon imorgon. Då är det värre för Carolina som ska jobba.

Inga kommentarer: