Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 5 april 2009

Städning i trist väder

Idag har jag haft en städdag här hemma. Det var något som man helt klart kan säga att det behövdes. Det var mycket att ta tag i med tanke på att jag varit på resande fot mycket de senaste veckorna, och som vanligt har jag hittat på grejer på kvällarna så städandet och tvättandet har hamnat i ett "det gör jag sen fack". Det är inte att rekomendera men det är ju roligare att hitta på grejer. Men idag hade jag bestämt mig för att städningen skulle prioriteras och så fick det bli.

Att det dessutom var trist väder gjorde bara saken enklare. Jag hade ingen lust att vara ute och hitta på något kul i vårvädret. Här i västernorrland hade vi riktigt aprilväder, blötsnö och dimma. Inte något kul att vara ute med andra ord. Förutom att jag var nere på stan och fikade med Birgitta fick jag gjort en hel del idag. Några av vintergrejerna åkte upp på vinden och all samlad återvinning slängdes. Nu har jag fått städat och fint här hemma så det blir lite roligar att komma hem.

Inga kommentarer: