Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 31 mars 2009

Det som göms i snö kommer fram med ljuset

Efter att ställt om klockan i Söndags märks det på riktigt att våren är i antågande och ljuset börjar komma tillbaka. Det är också under dagtid varmt i luften. Men det är kallt på nätterna så det är fortfarande ganska mycket snö kvar även det sjunker undan ganska snabbt nu. Och det är först nu som jag på riktigt förstår hur mycket snö det varit. Man ser att under snön kommer buskar och små granar fram, tidigare så det ut som en liten snöhög. Det är helt klart min "bästa" vinter hit tills i livet. Om man med bästa menar mycket snö och kallt.

Men nu kommer våren, var ute och gick en sväng med Mange i kväll, det var fortfarande ljust när vi strax innan åtta, en timme och dryga 6000 steg senare hade vi inte sett så mycket mer vårtecken än solen och töande snö. Men det var en trevlig promenad och vi fick andas mycket vårluft.

Inga kommentarer: