Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 26 mars 2009

Lady and the gentlemens

Nu är jag på resande fot med jobbet. Jag är på besök på ett av våra systebruk i tjekien, Stety. Vi bor i en mindre stad ca en timmes bilresa från Prag. Jag har inte varit ute på byn men när jag tittar ut genom förnstret och det jag såg på vägen hit bor vi på ett mycket litet ställe. Men hotellet är fint med bara några få rum. Som vanligt är jag den enda damen i sällskapet så jag blir lite som tuppen i hönsgården fast tvärt om. Det är inte alltid så roligt att vara den enda tjejen men det är i alla fall några som nästan i min ålder.

Jag kom hit på eftermiddaen så jag fick möjlighet att jobba lite innan det var dax för middag med herrarna. Vi bjöds på en god middag med 4 rätter. Först en någon variant av gravad lax, brokolli soppa, anka och till efterrärtt en god cockolad kaka. Det var mycket gott och trevligt.

Dagens möte var bättre än jag hade föreställt mig från förra gången. Det var lite mer relevanta disskusitoner även om det fortfarande är mycket om saker vi inte kan påverka. Men än så länge är det bara det tredje mötet vi har så det fortfarande mycket som handlar om att vi ska lära oss förstå hur vi arbetar.

Inga kommentarer: