Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 26 mars 2009

Guidad av prinsen i egen hög person

Andra kvällen i Tjekien var kvällsaktiviteten att åka till ett av det lokala vinslottet. Vi fick en rundvandring av prinsen i egen hög person. Det är inte ofta man står framför en tavla från 1700 talet med bilden av en person målad från sin bästa sida och någon säger, "Detta är min gammel gammel morfar" och " Detta min gammel gammel farfar". Det blir på ett speciellt sätt lite mer levande. Och framför att när har erkänner att han utan att veta bättre hade ett gammalt japanskt bord som var värt en att ställas ut på museum som TV möbel. Det gav slottet mycket mer liv på ett speciellt sätt


http://www.lobkowicz-melnik.cz/english/zamek.php

Den efterföljande vinprovningen var inte så jättebra. Det var i och för sig roligt att se vinkällaren och de mycket stora ekfaten. Men vinte var inte så gott. Tjekiskt vin är inte något jag kan rekomendera. Men en vinprovning på ett slott är trevligt.

Inga kommentarer: