Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 22 mars 2009

Hemma igen efter en bra vecka

Då var jag hemma igen efter att varit en vecka i Åre. Planen var att jag skulle gå en kurs i skärmflygning tillsammans med pappa. Samtidigt som vi skulle hitta på något äventyrligt skulle vi också passa på att träffas, det blir ju inte så ofta med dryga 100 mil mellan Härnösand och Malmö.

Vi hade en bra vecka trots att våra mål inte uppfylldes under denna tid. Vi hade inte vädergudarna med oss så det blev inte så många flyg. Jag fick göra två kortare flyg på ca 2-3 minuter. Jag fick åka skoter upp till en platå och senda flyga ner de ca 150 fallmetrarna till liftens början. Det var en fantastisk upplevelse att få sväva ovanför marken. Tyvärr fick jag inte möjlighet att göra detta fler dagar denna veckan. Det blåste för mycket. Jag klarade dock grundkursen och har nu bara bergsbehörigheten kvar. Den hoppsa jag få till senare i vår.

Inga kommentarer: