Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 1 mars 2009

I fäders spår för framtids segrar

Idag var det så dax för en för mig mycket stror dag. Första söndagen i mars åks de nio milen mellan Sälen och Mora. Hemma på Eriksbergsgränd jag gick upp och tittade på starten och sen var det dax att fixa lite frokust. Scones och massor av annar gott, Carolina och Pär kom och vi följde tillsammans åkarna till målet. Idag var det dessutom lite extraspännande eftersom en klätterkompis befann sig i spåren och vi följde hennes framfart via sms. Här ser ni banprofilen för loppet, ser ju inte så svårt ut, men tur är väl det för det är ju nio mil.


Dagens startbild: Visst är det en fantastisk syn. Alla dessa skidåkare som har många timmar i spåren framför sig.

Till er alla som var ute i spåret idag och hela veckan. Bra jobbat och hoppas att ni njöt av stunden trots att det är slitsamt att vara fyskiskt aktiv i många timmar. Stort grattis till att gå över mållingen.

För eliten var ett trevligt lopp som inte blev så dramatiskt. Det började med att en lite klunga bröt sig lös men dom blev ikappkörda av favoriterna som sen hängde ihop nätan hela resan. Med 5 km kvar började rycket för Daniel Tynell, Oskar Svärd som var den enda som försökte följa orkade inte hänga med och även om det var lite nervöst på slutet var segern inte hotad. Daniel var en värdig vinnare och en av mina favoriter redan från start, Stort GRATTIS till den tredje segern.

Dagens målgång 1: Daniel Tynell når målet i Mora först av alla efter nio mil i spåen klart han är glad.








Dagens målgång 2: En stund efter att Daniel gått i mål kom Sara Hansson som första dam till Mora.




Hur gick det då med SMS:en? Dom kom men ganska tätt och Annika kom i mål 15:12:35 Stort grattis och kanonbra kört.



1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt , härligt med dessa bilder,
Kommer du ihåg Gumman när vi trillade över mållinjen i Mora.

Skall vi kanske testa igen??

Kram
från
Mamma