Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 18 mars 2009

Ett litet lyft från marken.

Idag var planen att vi skulle åka upp till en topp för att göra balansering och backglidningar. Första och andra steget till att flyga. Men tyvärr så blåste det för mycket även idag så vi fick vara kvar på isen och göra endast balansering. Det var svårt till en början men när jag fick till det så gick det ganska lätt. Men efter ett tag så blev jag jättetrött samtidigt som det började blåsa lite mer. Då var det lite svårt att hålla emot så jag fick en liten flygtyr redan idag även om det inte var helt meningen.

Jag ser nu fram emot att det ska blir bättre väder imorgon. Mindre blåst och mer sol. Svag vind, och ca -6 grader och sol. Det är bara att hoppas på fina flyg.

Inga kommentarer: