Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 29 december 2008

Besök i Kathrines och Connys nya hus.

När jag är så här länge nere i södra delarna av Sverige passar jag givetvis på att åka och hälsa på Kathrine, Conny och Kessi. Sen jag var hos dom sist har dom flyttat till större. Den lilla tvåan har förändrats till ett hus. Detta betyder att jag får ett eget sovrum när jag är och hälsar på det är inte illa.

Jag kom till Ängelholm vid lunchtid så efter en snabb lunch hemma hos dom så åkte vi ut i skogen för att traska lite. Det var en helt annan upplevelse än när jag var ute i skogen senast då vi hade massor med snö som gjorde färden lite mer spännande. Men trots avsaknaden av snön var det skönt att komma ut i naturen. Och mina skånekompisar lyckades hitta lite "snö" = frost.

Jag måste ändå erkänna att jag saknar bokskogarna när jag är uppe i norr bland alla grana och tallar. Här nere ser ni Kathrine och Kessi busa bland löv och frost.

På kvällen åt vi sedan en god middag och provspelade ett av mina julklappsspel. Ett riktigt roligt spel, tack kusinerna för den fina julklappen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för besöket! Nu har vi haft lite snö sen du var här, inte mycket och givetvis försvunnit snabbt igen. Varit ute och provat isarna har vi lyckats med iaf med långfärdsskridskorna, härligt! Ha det bra, ser fram emot att komma upp till dig vilket ju är snart! :-)