Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 17 december 2008

Då lämnar jag norrland för ett tag

Då var det dax för semester igen. Denna gången blir det ingen utlandsresa, om det inte blir en tur till Danmark förståss, vem vet.

Först blir det några dagar i Stockholm för att hälas på kusinerna och göra de sista inköpen inför julen. Jag ska också gå på Camillas disputation det ska bli kul. På söndag åker jag så ner till skåne. Där kommer jag stanna ca en veckan innan jag börjar resa norrut igen med några stopp för att träffa kompisar på vägen.

Sista veckan i norr har varit mycket jobb och två bra klätterpass. Jag har kommit längre och det går betydligt bättre på den blå leden. Men jag nådde inte taket, tyvärr. Då det inte blir fler klättringar i Mjällom innan året är slut så får det bli en utmaning till nästa år. Jag hoppas dock på att få klättra lite under semestern. På söndag ska jag och Carolina klättra i Stockholm, sen hoppas jag på något pass till innan julen är över.

Inga kommentarer: