Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 16 december 2008

En förare är aldrig bättre än sin kartläsare.

Väl hemma igen efter helgens äventyr kan man konstatera att kroppen inte är van vid dessa aktiviteter. Hela min kropp sa till hjärnan när jag vaknade på måndag morgonen. Åsa vad utsätter du mig för......Varför ska du plåga mig med alla dessa galna upptåg? Svaret är enkelt för att jag tycket att det är kul och det ger en så mycket tillbaka att vara ute i naturen.

Men vissa saker har helgen lärt mig.
-Följ vägskyltar om dessa finns, (kartan har inte alltid rätt)
-Håll ögonen på vägen när du kör. Men mina snälla arbetskamrater påstår att en bilförare är aldrig bättre än sin kartläsare.
-En nybörjare på skidor i djupsnö är inte att rekomendera.
-GPS är en mycket bra uppfinning.

Men framför allt ett roligt äventyr är ALLTID värt mödan och ömmande muskler.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman
Härligt med en sådan mysig helg.
Du är välkommen till Skåne och vila upp Dig lite
Kram
Mamma