Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 21 december 2008

klätterverket en vägg som är lite högre än jag är van

Idag vidgade jag mina vyer genom att åka till en ny klättervägg, klätterverket i Sikla. Carolina och jag bestämde oss för att träffas när vi båda var i Stockholm och inte skulle få klättra på hela julen. Det vill säga nästan tre veckor. Jag hoppa kanske på att det ska finnas möjlighet att klättra lite i Malmö men jag vet inte om jag kommer att hinna det.

Väggarna här var lite större om dom i Mjällom, dels var dom högre. Dom högsta var nog 12 meter höga. Det känns i armarna att jag inte är van så höga väggar. Fick pump nästan direkt och sen är det svårt att bli av med den. Men det var kul att få känna på en annan vägg och lite andra typer av väggar. Många av lederna jag provade var dock roliga och det gick relativt bra även om jag fortfarande så här några timmar senare känner av spår av mjölksyra i mina armar. Men det är som en kompis sa när jag beklagade mig lite. "Man måste väl få lite lön för mödan"

Inga kommentarer: