Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 7 december 2008

Brädan är avdammad

Efter att längtat i veckor var det idag dax för vintens första åk i backen. Jag vaknade till en strålande morgon och var glad att jag bestämt med Ida att vi skulle ut i backen. Jag åkte och hämtade henne och vi tog oss till Nolbybacken strax söder om Sundsvall. Det var bara halva backen som var öppen men eftersom det var första gången i backen i vinter och så fint väder var vi glada att vi bara få vara ute några timmar. Och vad gör det när man är lite ringrostig efter att inte åkt sen i Påskas.

Efter några timmar i backen åkte vi hem till Ida och fikade. En mycket trevlig dag som kommer att kännas i benen imorgon.

Inga kommentarer: