Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 27 december 2008

Julfirande som traditionen säger

Självaste julafton började med ett dopp i det blå. Det var ca 3 grader i luften och och 5 i vattnet. Som tur var var bastun lite varmare. Det var som vanligt mycket folk men det är bara att försöka att hitta sin plats. Det är ju skönt att få ett uppfriskande dopp ändå.

På eftermiddagen, lagom till "Kalle" kl tre var vi hos mormor och morfar. I år var det mamma, syrran och Rikard, min morbror och moster som firade med oss. Det blir som vanligt massor med mat. Favoriten även i år var ålen, lite ål till jul är ett måste i min mage, (även om det kanske inte är moraliskt rätt.)

Efter maten kom tomten, jag hade tydligen varit snäll även i år, fick massor med paket. Borde nog tagit den stora ryggan men det är lätt att vara efterklok. Jag får försöka att packa så gott jag kan helt enkelt.

Jag fick bla två sällskapsspel, så det blir lite spelkväll på eriksbergsgränd
framöver tror jag bestämt. Sen fick jag en hel del bra att ha saker förstås

Inga kommentarer: