Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 21 december 2008

Camilla har blivit doktor

Den 19 december blev min kompis Camilla doktor. Det är lite svårt att förstå att tiden går så fort. Det känns som igår som vi träffades första gången på hösten 2001. Båda nya i storstan och på en ny skola. Vi hade börjat på KTH. Efter några slitig år där fortsatte Camilla att doktorera och jag började jobba i industrin. Nu har det då gått 4 år.

Dagen började med att Camilla försvarade sin avhandling. "Dendrimers: Synthesis Characterization and Use in Thiol-Ene Networks" Detta gjorde hon fantastiskt bra. På kvällen väntade sen en stor fest för Camilla. En trerätters middag avnjöts med trevligt sällakap, efter det följde mingel och dans. För har man blivit doktor så ska det ju firas.

ETT STORT GRATTIS CAMILLA

Inga kommentarer: