Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 21 december 2008

IR- så kan du veta hur sval du är

Helgen har jag spenderat i den kungliga huvudstaden med att träffa kusinerna. Som vanligt är det alltid lika kul att komma hem till dom och hälsa på. Under lördag förmiddag åke jag in till stan för att försöka att hitta julklappar, men det var mest en massa folk över allt och det var svårt att hitta något alls. I stället kom jag hem med en "vattenpåse" som jag kan ha med mig när jag är ute på mina äventyr. Lätt att packa och den får endast volymen av vattet man ta med sig. Ja lite större är den nog allt men det är försummbart. Inga julklappar alltså.

Istället åkte jag hem till Kusinerna, Jörgen hade lånat hem en IR kamera från jobbet som vi fotade lite med. Dels tittade vi på väggarna för att försöka identifiera var det var dåligt isolerat. Det var lite "kul" att se strukturen i väggen med avseende på värmeläckage och hur kalla förnster kan vara. Vi roade oss också med att fota oss själva. Det syntes tydligt på blid det jag länge misstänkt. Jag har mycket kalla fingrar. Det var också lite kul att se hur mycket info man kan få av en bild bara genom att tilla på värmevariationer.



Planerna för kvällen var att vi skulle spela spel. Rasmus, Jörgen och jag. Även Jörgens kompis Peter kom och spelade. Idag fick jag testa ett nytt spel som var riktigt kul. Alla spelar mot spelet och så det är inte någon kamp mella olika deltagare som det kan bli ibland.

Inga kommentarer: