Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 6 december 2008

Skidlärare sökes:

Idag har jag investerat i ett par nya längdskidor i kalssisk stil. Problemet är att jag inte rikitgt kan åka. Mina tidigare erfarenheter av skidor på längden är att jag för några år sedan åkte tjejvasan, 3 mil på skidor mellan Oxberg och Mora. Men om jag ska vara riktigt ärlig så måste jag nog erkänna att jag snarare gick skidor de tre milen. Men men nu står det ett par nya skidor med tillhörade stavar och pjäxor nere i källaren och bara väntar på att komma ut och få glida i några spår.

Därför söker jag nu dig som kan tänka sig att lära en skåning att åka skidor. Jag lovar inga lysande resultat men det jag kan lova att ge allt.

Inga kommentarer: