Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 3 januari 2009

Ett händelserikt 2008 går mot sitt slut

När jag så här på årets sista dag ser tillbaka på det år som varit kan jag lätt konstatera att 2008 har varit ett händelserikt år.

Till att börja med var 2008 som jag började blogga och dela med mig av mina äventyr. Ni som följer denna blogg har förståss läst en hel del om hur mitt år har varit men här kommer en nyårskrönika över i mina äventyr 2008.

Det började med att vi den 9 januari fick beskedet att den arbetsplats jag då arbetade på Utansjö bruk skulle läggas ner. Tiden för nerläggning sattes till i början av juni. Och med vissa undantag blev det också så. Jag blev dock inte själv drabbad av detta då jag sedan tidigare hade ett nytt jobb med start 1 februari.

1 februari, första dagen på det nya jobbet. En ny fabrik som var något större än den gamla, och med andra processer för att tillverka pappersmassan, dessutom finns här två pappersmaskiner så vi gör pappret på plats. Starten på det nya jobbet kunde inte blivit bättre, efter bara 3 dagar fick jag påbörja VM-resan. En utbildning som är något utöver det vanliga och som har hjälpt mig till bättre självkänsla. Bengt och Lotta och alla mina fantastiska arbetskamrater har jag att tacka för detta.

Årets första äventyr var en resa till Alperna, jag packade brädan och tog mig med tåg och buss ner till Frankrike för att under en vecka åka bräda i bergen. Det var ju en helt annan sak att åka i dessa berg än om man jämför med Vårdkasbacken hemma i Härnösand. Det var också här jag gjorde mitt första skärmflygnings flyg. Med på resan var också Kattis och Conny, Terje och Vanja.

Under våren och sommaren var jag på en hel del klätteräventyr, många av äventyren gick förståss till Ringkallen och Midskogsberget. Klättersommaren har lett mig framåt i min klättring. Det finns inget bättre än en vid klippan. Under hösten har klättringen skett på väggen i Mjällom. Inte samma sak som ute men det blir ju mycket teknikträning.
Årets andra längre äventyr var när min kompis Johan och jag mf åkte till Turkiet för att flyga skärm. Eller jag följde med för att få lite sol och bad och få prova på skärmflygning, medan Johan flög. Det var en riktigt rolig resa med många nya intryck som leder till att jag ska åka iväg och lära mig flyga i vinter. En av 2009 nya utmaningar.

Vinterns äventyr har varit på längdskidor och i snö. Carolina och jag var på äventyr i snön och sen har det varit någon dag i backen. Att får vara ute i alla väder är för mig livskvalitet.
Tack till alla er som gjort mitt 2008 till ett minnesvärt år. Ni som varit och besökt mig i mitt vackra Västernorrland och alla nya och gamla vänner som förgyllt mina dagar.

Nu blickar jag fram mot ett 2009 med många nya utmaningar. Här är några av de som ni får följa på bloggen.
- Lära mig åka längskidor (lärare sökes fortfarande)
- Lära mig flyga skärm
- Utveckla klättringen

1 kommentar:

Unknown sa...

Läraren kommer vecka 9 och plågar dig, jag lovar! ;-)