Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 17 januari 2009

På tur i snön.

Var ute på en lördags utflykt med Carolina, Johan och Madelen och hundarna idag. Turen gick på skidor upp till toppen av... Föret var lite isigt men spåren gick bra att åka i även om det bara var spår av andra skidåkare. Turen gick till en av stugorna uppe på toppen. Johan och Madelen gick till fots med snöskor tillhands men det behövdes inte idag. Jag och Carolina tog skidorna. Jag mina vanliga klassiska och Carolina ett par lånade turskidor.

Vi tog en liten fika paus halvägs upp. Denna tog vi på stående fot bara för att sedan åka runt knuten för att se den första stugan. Här ser ni de andra utforska den. Det hade varit trevlig att fika här men är man hungrig så är man, det finns inget att göra åt saken. Vi var ju mätta och glada och det är ju det viktigaste.


Turen fortsatte uppåt det väl uppe i stugan tände vi en eld och grillade korv. Som vanligt är korv grillad över eld mycket gott. Vägen ner var lite farligare på skidor, då hade jag nog varit glad om jag tagit beslutet att vandra istället för att åka. Det var stundtals både isigt och brant men både jag och Carolina kom ner utan några större fall. Och det var ju tur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Tack själv! Ni gjorde några fina vurpor, jag hade kul :) ;) . Ja vi måste göra om turen, kanske en vårtur?