Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 11 januari 2009

Ett fösök till att bli en bättre åkare

Idag tog jag tillfället att få en teknikträningspass på skidorna. Jag och Pekka åkte till Bodnsjöhöjdens spår. Det var ett bra passa som gav en hel del insikter om att jag inte har riktigt koll på vad jag gör. Men eftersom elaka Pekka tog mina stavar och tvingade mig åka utan gjorde att jag fick en känsla för hur man ska göra. Det där med att åka i nerförsbackar är dock fortfarande svårt. Så länge man bara kan följa spåren går det väl bra, men om dom inte finns där hamnar jag lätt lite avsides. Måste erkänna att det blev några fall, och ett par åk i diket dvs ut i skogen. Men det bjuder jag på för om jag inte övar så blir jag inte bättre på att åka och det vill jag.

Inga kommentarer: