Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 27 januari 2009

Och nu kommer ljuset

Idag har varit en dag som gett hopp om ljusare tider på flera plan. Det började med att jag när jag gick till bussen i morse vid 6 tiden hörde ljudet av fågelsång. Fåglarna börjar komma tillbaka vilket är ett första tecken på att vi går mot vårvinter. Dagen på jobbet var den lugnaste på länge. Efter att jobbat jättemycket sen jag kom tillbaka efter julledigheten så hoppas jag att det nu ska vara lite lugnare. Den tydligaset insikten om att ljuset är på väg tillbaka är att det var ljust när jag tog bussen hem. Än så lägen är det fortfarande mörkt när jag kommer hem en timme senare men jag behöver i alla fall inte stå och vänta på bussen i mörktet som jag fått göra hela vinten.
Nu börjar den tiden på vinten som jag tycker är som bäst. Mycket snö, några kallgrader och sol. Det finns inget bättre än att vara ute en sådan dag.

I kväll var jag sen hemma hos Carolina och fikade, mycket trevligt och gott te fick jag dessutom.

Inga kommentarer: