Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 25 januari 2009

Författa inte innan du är klar med dagen!

Idag har jag fått lära mig att man inte ska författa sitt blogginlägg innan dagen är slut, eller i alla fall det du tänker skriva om är gjort. Idag har jag efter en lugn förmiddag, där jag följde skidorna på TV, bestämde jagh mig för att ta en tur till spåren vid Högslätten. 5 km skulle det åkas/hasas på skidorna. Men det hade snöat mycket i natt och det var inte spårat efter det att all snön föll. Detta bettyde med andra ord att spåren var dåliga men att det samtidigt var lättare för mig att hålla mig på benen. Jag tog två varv på 2,5 elljusspåret. Ett ganska platt spår där jag som nybörjare får möjlighet att försåka åka skidor på riktigt och inte bara hasa.

I alla fall efter 4,9 km, jag hade alltså ca 100 meter kvar av det jag planerat att åka och hade jag inte trillat en gång. Inse viken framgång för lilla mig. Jag var mycket glad och började författa min bloggrubrik. "5 km utan fall" skulle jag döpa dagen till. Men som ni förstår eftersom det inte är rubriken till detta inlägghade jag varit lite för snabb i den tanken. 50 meter senare låg jag där i snön, och så var det med det det blev inte mitt första pass på skidor utan fall idag heller. Det är bara att bita i och hoppas att jag kan skriva en liknande rubriken någon dag snart.

I övrigt har dagen bestått av mycket sport och så har jag målat om sovrummet. Det tidigare lite för färglada rummet i blått och rött har nu blivit lite mer diskret grått. Jag hoppas att det ska kännas bättre.

Inga kommentarer: