Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 23 januari 2009

Biltvätt kan det vara bra?

Min vita springar var inte längre så vit, snarare en färg av brun och svart prickig och någonstans där under kunde man gissa att det fanns en vit färg. Vid dessa tillfällen brukar jag i alla fall nu på vintern åka till tvätthallen och ducha, tvätta och putsa upp henne. Men efter att tänkt göra det i någon vecka men jag inte prioriterat henne så fick lösningen idag bli en snabbtvätt. Vet inte om det var så snällt med så fick det bli.

Sakt och gjort jag åkte till Statoil och körde in i biltvätten. Det var första gången jag tvättade bilen på detta sätt. Jag måster erkänna att det var lite spännande att sitta där inne i bilen och lyssna på ljudbok medans allt skötte sig själv. Jag vet inte om snabbtvätten är så bra för bilen men hon blev ren och fin så jag kommer att göra om det. Det är helt klart värt ett besökt där då och då. Framförallt nu på vintern när det är så slaskigt på vägarna.

Inga kommentarer: