Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 10 januari 2009

Skulebacken med Olov (och "Foppa")

Årets första tur med brädan gick till Skulebacken. Olov och jag packade våra prylar och såg till att vara i backen när den öppnade. Det var en kanon dag att vara i backen någon minusgrad och sol, tyvärr så blev det plussgrader i solen fram på dagen så snön blev lite tung.

När vi satt och fikade utanför toppstugan vem kommer inte ut då om inte Peter "Foppa" Forsberg i egen hög person. Kul att sen en så stor idrottsperson i den lokala backen. Man sitter där och funderar på att man kanske skulle våga säga något och vad man i så fall ska säga. Vi skämtade lite om att vi skulle veta vilka hans skidor var och sen ställa ihop dom till honom. Vi skrattar lite och sen kommer han fram till oss. Det visar sig att hans skidor är precis vid vårt bord. Foppa sätter på sig skidorna och åker iväg, och för oss var tillfället att prata med en av världens största hockey proffs förbi. Jag hade kunnat ta chansen men vågade inte, det får jag leva med. Men jag tycket att det är kul att han vill åka några åk i den lokla backan när han är på besök på hemma plan.

Efter fikan så fortsatte vi åka upp och ner i skules backe. Det var som helhet en bra dag och vi kunde trötta men glada åka hem efter några timmar på snön.

Inga kommentarer: