Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 24 januari 2009

En dag i storstaden

Efter en vecka med mycket jobb och lite klättrade så vad det lördag igen. Jag har kanske skrivit det förr men det tål att sägas igen. Ibland känns det som att veckan har 2 dagar fredag och måndag. Veckan går jättesnabbt och sen är det helg och så var det lika snabbt måndag och jobb igen. Förhoppningsvis så är jag på måndagen ett äventyr rikare. Idag var dock en dag som förbereder för framtida ävetyr. Var nere i Storstan dvs Sundsvall. Som vanligt när jag är där blev det ett besök på Vått & Tårrt. Och där köpte jag ett par nya skalbyxor, det blev ett par som var lite dyrare men dom känndes bra på och det är ett bra märke. Om det nu ska ha betydelse. Men här måste jag erkänna att jag sen jag började jobba här uppe och ägna mig åt äventyr i skogen så har jag blivit lite märkesfixerad när det gäller friluftskläder. Bra eller dåligt det vet jag inte men så är det. Efter att ha tittat lite på andra prylar också som en ny rygga, sovsäck och lite andra prylar så var det dax för att fika.

Jag träffade Andreas och vi bestämde oss för att gå till Barista. Ett trevligt rättvisemärkt cafe med gott kaffe och bra mackor. Inredningen är mysig och varierande man kan välja på att sitta vid vanliga bord, mysiga soffer eller stolar. Vi slog vi oss ner i vars en "häng stol" i fönstert. Mycket bekväma att sitta i men inte helt lätta att resa sig från (Eller vad säger du Andreas?). Men det är ju ett senare . Det blev iaf en god varm kopp latte och en varm macka med haloumi ost. Det var mycket gott. Efter att surrat ett tag så gick vi upp till torget för att se när dom hade uppvisning i hopp med skoter. Det var dock inte så spännande och det var kallt och blåsigt. Så det blev inte så länge, på vägen hem åkte jag in om till Birsta för att köpa lite färg till mitt sovrum som jag tänkte att jag skulle måla om. Denna gången blir det grått.

Inga kommentarer: